De case

Value your perspective is een internationale employer branding campagne waarin bol.com zich positioneert als dé werkgever voor vrouwen in tech. Via organische en betaalde distributie op LinkedIn, Meta, Reddit en YouTube groeide de employer merkherkenning met +43 indexpunten (vrouwen: +52).

McKinsey voorspelt een groeiend tech‑talent‑gat. Zonder verdubbeling van het aantal vrouwen wordt dat gat niet gedicht. bol. wilde vooroplopen en meer vrouwelijke tech-talenten aantrekken.

Positionering: Laat vrouwen in tech betekenisvol floreren op het werk. Door thema’s als  AI – herkenbaar voor tech‑profielen – te koppelen aan gender biases ontstond de creatieve kapstok ‘Value Your Perspective’.

Jouw perspectief telt draait om de perspectieven van Bol.com-medewerkers. De campagne is opgebouwd uit drie lagen, waarbij AI wordt gecombineerd met echte verhalen, waardoor Bol.com op een relevante manier wordt gepositioneerd voor een moeilijk te bereiken doelgroep. We hebben echte verhalen van Bol.com-medewerkers geïntegreerd met authentieke reacties van ChatGPT.

Awareness laag: Belicht AI-vooroordelen versus echte ervaringen.
Consideration laag: Toont cultuur die verschillende onderwerpen behandelt.
Desire laag: Presenteert echte projecten en uitdagingen bij bol.com.

Resultaten

  • +37 % vrouwelijke sollicitanten in tech functies
  • Merkimago +28 indexpunten (bol.com helpt vrouwen groeien in tech” +44 indexpunten bij vrouwen)
  • Employer‑brand-recognition +43 indexpunten overall / +52 bij vrouwen>
Samenwerken? Neem contact op!

De case

Value your perspective is een internationale employer branding campagne waarin bol.com zich positioneert als dé werkgever voor vrouwen in tech. Via organische en betaalde distributie op LinkedIn, Meta, Reddit en YouTube groeide de employer merkherkenning met +43 indexpunten (vrouwen: +52).

McKinsey voorspelt een groeiend tech‑talent‑gat. Zonder verdubbeling van het aantal vrouwen wordt dat gat niet gedicht. bol. wilde vooroplopen en meer vrouwelijke tech-talenten aantrekken..

Positionering: Laat vrouwen in tech betekenisvol floreren op het werk. Door thema’s als  AI – herkenbaar voor tech‑profielen – te koppelen aan gender biases ontstond de creatieve kapstok ‘Value Your Perspective’.

Jouw perspectief telt draait om de perspectieven van Bol.com-medewerkers. De campagne is opgebouwd uit drie lagen, waarbij AI wordt gecombineerd met echte verhalen, waardoor Bol.com op een relevante manier wordt gepositioneerd voor een moeilijk te bereiken doelgroep. We hebben echte verhalen van Bol.com-medewerkers geïntegreerd met authentieke reacties van ChatGPT.

Awareness laag:

Belicht AI-vooroordelen versus echte ervaringen.
Consideration laag: Toont cultuur die verschillende onderwerpen behandelt.
Desire laag: Presenteert echte projecten en uitdagingen bij bol.com.

De desire laag geeft een inkijkje in hoe werken in tech bij bol. er écht uitziet: met échte projecten, échte uitdagingen, en hoe mensen met uiteenlopende achtergronden aansluiting vinden bij de cultuur van bol. laag toont hoe werken in de tech bij bol. er in de praktijk uitziet: echte projecten, uitdagingen, en hoe mensen met verschillende achtergronden aansluiting vinden bij de cultuur van bol.

Resultaten

  • +37 % vrouwelijke sollicitanten in tech functies
  • Merkimago +28 indexpunten (bol.com helpt vrouwen groeien in tech” +44 indexpunten bij vrouwen)
  • Employer‑brand-recognition +43 indexpunten overall / +52 bij vrouwen
Samenwerken? Neem contact op!