De case

Sinds 2018 voeren we voor ANWB een HHH-video strategie (Hero, Hub, Help). Toen de informatieve Help-content als een huis stond, was het tijd om het merkverhaal breder te vertellen. De volgende stap: Hub- en Hero-content die de expertise van de Wegenwacht zichtbaar én voelbaar maakt – met entertainment als motor.

Ontwikkel een vermakelijk format dat laat zien hoe deskundig de Wegenwacht is, zonder in te leveren op feitelijke juistheid. Het entertainment gehalte moest groot zijn – maar het informatieve mocht niet ondersneeuwen.

We startten bij de bron: echte pechgevallen van ANWB-leden. Die zorgen voor herkenning én inhoudelijke relevantie. Comedian Yora Rienstra, samen met twee Wegenwacht-experts, vormde de ideale mix van toegankelijkheid, humor en geloofwaardigheid.

Startpunt waren echte pechgevallen en vragen, zoals: wat gebeurt er als je met verkeerde brandstof doorrijdt? Of als je motorkap open klapt tijdens het rijden? We deden spectaculaire tests om die vragen te beantwoorden en voegden spanning en humor toe om de kijker vast te houden. 

Het resultaat

61
miljoen

totaal bereik

15
miljoen

Views

3
miljoen

unieke kijkers

  • VTR ver boven kanaal gemiddelde, ondanks video’s van ±10 minuten
  • 2.700 nieuwe YouTube-abonnees
  • Shorts op Facebook & Instagram: ±14 miljoen views en 3 miljoen bereik
  • Hoge engagement; zelfs als 10-minuten YouTube-ad presteerde het format uitstekend

Daarnaast was engagement extreem hoog met veel enthousiaste reacties van kijkers. Zelfs toen het format als 10 minuten durende advertentie op YouTube werd ingezet nam het engagement toe.

Hoge kwaliteit content zorgt ervoor dat kijkers zich abonneren en terugkomen voor iedere aflevering. Het format was zo succesvol dat we na afloop van het eerste seizoen direct de opdracht kregen een tweede seizoen te produceren. In totaal zijn er 16 afleveringen gemaakt.  

Samenwerken? Neem contact op!

De case

Sinds 2018 voeren we voor ANWB een HHH-video strategie (Hero, Hub, Help). Toen de informatieve Help-content als een huis stond, was het tijd om het merkverhaal breder te vertellen. De volgende stap: Hub- en Hero-content die de expertise van de Wegenwacht zichtbaar én voelbaar maakt – met entertainment als motor.

Ontwikkel een vermakelijk format dat laat zien hoe deskundig de Wegenwacht is, zonder in te leveren op feitelijke juistheid. Het entertainment gehalte moest groot zijn – maar het informatieve mocht niet ondersneeuwen.

We startten bij de bron: echte pechgevallen van ANWB-leden. Die zorgen voor herkenning én inhoudelijke relevantie. Comedian Yora Rienstra, samen met twee Wegenwacht-experts, vormde de ideale mix van toegankelijkheid, humor en geloofwaardigheid.

Startpunt waren echte pechgevallen en vragen, zoals: wat gebeurt er als je met verkeerde brandstof doorrijdt? Of als je motorkap open klapt tijdens het rijden? We deden spectaculaire tests om die vragen te beantwoorden en voegden spanning en humor toe om de kijker vast te houden.

Het resultaat

61
miljoen
totaal bereik

15
miljoen
views

3
miljoen
unieke kijkers

  • VTR ver boven kanaal gemiddelde, ondanks video’s van ±10 minuten
  • 2.700 nieuwe YouTube-abonnees
  • Shorts op Facebook & Instagram: ±14 miljoen views en 3 miljoen bereik
  • Hoge engagement; zelfs als 10-minuten YouTube-ad presteerde het format uitstekend

Daarnaast was engagement extreem hoog met veel enthousiaste reacties van kijkers. Zelfs toen het format als 10 minuten durende advertentie op YouTube werd ingezet nam het engagement toe

Hoge kwaliteit content zorgt ervoor dat kijkers zich abonneren en terugkomen voor iedere aflevering. Het format was zo succesvol dat we na afloop van het eerste seizoen direct de opdracht kregen een tweede seizoen te produceren. In totaal zijn er 16 afleveringen gemaakt .

Samenwerken? Neem contact op!