De case

Met onze repurpose‑strategie gebruikten we long‑form (YouTube)‑series om pakkende short-form content voor vier verschillende platforms te maken.

BOVAG staat voor alles op wielen: fietsen, rijscholen, motoren, campers. De doelgroep is breed én verspreid over verschillende platformen. Tegelijk daalde het bereik via traditionele media zoals tv en radio, terwijl BOVAG op social alleen actief was op YouTube. Een gemiste kans.

BOVAG beschikte al over waardevolle videocontent, maar gebruikte die slechts op één kanaal. In een tijd waarin short-form video dominant is, ligt de sleutel in het hergebruiken van bestaand materiaal. Slim aangepast aan het kijkgedrag per platform..

Met een beperkt budget was een slimme aanpak cruciaal: hoe start je kostenefficiënt met content op Instagram, Facebook en TikTok?
We gebruikten bestaand YouTube-materiaal van BOVAG. Door long-form video’s om te zetten naar verticale shorts, creëerden we originele content die perfect aansloot op de kijkvoorkeuren op de nieuwe platformen.

Uit archiefmateriaal ontstond een reeks hoogwaardige, korte video’s, verspreid via YouTube Shorts, Facebook, Instagram en TikTok – organisch verspreid en versterkt met een bescheiden mediabudget.

Zo bouwden we kwalitatieve, duurzame bereiksopbouw op onder nieuwe doelgroepen, en leerden tegelijk op welke kanalen het mediabudget het meest rendeert: TikTok en YouTube Shorts.

Het resultaat

Het bereik verdubbelde, de engagement verviervoudigde en het aantal volgers ging x8. 


100

video’s per jaar


25k+

volgers


13,3 miljoen

views per jaar

Laat ons jouw archief gratis analyseren en een test-short maken. Je hebt meer waardevolle content dan je denkt!

Samenwerken? Neem nu contact op!

De case

Met onze repurpose‑strategie gebruikten we long‑form (YouTube)‑series om pakkende short-form content voor vier verschillende platforms te maken.

BOVAG staat voor alles op wielen: fietsen, rijscholen, motoren, campers. De doelgroep is breed én verspreid over verschillende platformen. Tegelijk daalde het bereik via traditionele media zoals tv en radio, terwijl BOVAG op social alleen actief was op YouTube. Een gemiste kans.

BOVAG beschikte al over waardevolle videocontent, maar gebruikte die slechts op één kanaal. In een tijd waarin short-form video dominant is, ligt de sleutel in het hergebruiken van bestaand materiaal. Slim aangepast aan het kijkgedrag per platform.

Met een beperkt budget was een slimme aanpak cruciaal: hoe start je kostenefficiënt met content op Instagram, Facebook en TikTok?
We gebruikten bestaand YouTube-materiaal van BOVAG. Door long-form video’s om te zetten naar verticale shorts, creëerden we originele content die perfect aansloot op de kijkvoorkeuren op de nieuwe platformen.

Uit archiefmateriaal ontstond een reeks hoogwaardige, korte video’s, verspreid via YouTube Shorts, Facebook, Instagram en TikTok – organisch verspreid en versterkt met een bescheiden mediabudget.

Zo bouwden we kwalitatieve, duurzame bereiksopbouw op onder nieuwe doelgroepen, en leerden t

Het resultaat

Het bereik verdubbelde, de engagement verviervoudigde en het aantal volgers ging x8.

-> Laat ons jouw archief gratis analyseren en een test-short maken. Je hebt meer waardevolle content dan je denkt!

Samenwerken? Neem nu contact op!