
Beauty Geheim of
gezichtsbedrog?
DPG & Weleda (2024)
WELEDA, DPG Media en awesome. gingen greenwashing te lijf met authentieke, eerlijke content. Het resultaat? Award winnende content, verbetering van merkimago en verhoging van geloofwaardigheid op het gebied van duurzaamheid.
Skin Food positioneren als het authentieke product voor de “lichtgroene vrouwelijke consument”. Deze consument is duurzaam‑bewust en bereid tot het doen van concessies, maar nog niet hardcore eco.
Gwen testte virale TikTok-hacks (zoals pindakaasmaskers) tegenover WELEDA’s 100% natuurlijke Skin Food. Het resultaat: een eerlijke, humoristische review die overtuigde – met een duidelijke voorkeur voor échte natuurlijke verzorging.
Beauty Geheim of gezichtsbedrog?
Gwen testte virale TikTok-hacks (zoals pindakaas maskers) tegenover WELEDA’s 100% natuurlijke Skin Food. Het resultaat: een eerlijke, humoristische review die overtuigde, met een duidelijke voorkeur voor échte natuurlijke WELEDA verzorging.
De campagne onderscheidde WELEDA in een markt die overspoeld wordt door greenwashing claims. Naast significante verbeteringen in merkimago en herkenning van de slogan, versterkte de serie WELEDA’s geloofwaardigheid op het gebied van duurzaamheid.
Belangrijker nog: de campagne zorgde voor meetbare omzetgroei en vergrootte de merkbekendheid binnen de doelgroep.