De case

Voor de ANWB transformeerden we het populaire Frank‑&‑Gert‑format in flexibele social‑snippets van 10 seconden voor doorlopende paid‑campagnes op meerdere platformen. Dat vroeg om een volledig nieuwe short‑form content‑aanpak.

De uitdaging

Eerdere pogingen om langere video’s simpelweg in te korten werkten niet. We organiseerden daarom een shoot, volledig gericht op de productie van platform‑native lo‑fi content in uiteenlopende formats.

Het inzicht

Authenticiteit + herkenbaarheid = lo‑fi. Echte ongepolijste content en snel gemonteerde edits sluit perfect aan bij de wensen van de doelgroep en presteert tegelijkertijd sterk wanneer dit als betaalde asset wordt ingezet.

De campagne

  • Social‑snippets geoptimaliseerd voor verschillende formaten 4:5, 1:1 en 9:16.
  • Snelle cuts, ondersteunende tekst, SFX en muziek.
  • ANWB ontving een flexibel in te zetten content toolkit om gedurende een volledig jaar verschillende productcampagnes te kunnen voeren.

Het resultaat

Platform Inzichten toonden aan dat YouTube Shorts het unieke bereik effectief vergrootte. De uitbreiding naar TikTok bleek zeer kostenefficiënt voor het genereren van verkeer met minimale investering. De gelaagde content aanpak op de Meta-platforms zorgde voor aanzienlijke aantallen weergaven op de landingspagina’s met hoge engagement rates.

Let's work together! Get in touch