
Frank & Gert gaan social
Lo‑fi 10‑seconden social snippet ads
Voor de ANWB transformeerden we het populaire Frank‑&‑Gert‑format in flexibele social‑snippets van 10 seconden voor doorlopende paid‑campagnes op meerdere platformen. Dat vroeg om een volledig nieuwe short‑form content‑aanpak.
Eerdere pogingen om langere video’s simpelweg in te korten werkten niet. We organiseerden daarom een shoot, volledig gericht op de productie van platform‑native lo‑fi content in uiteenlopende formats.
Authenticiteit + herkenbaarheid = lo‑fi. Echte ongepolijste content en snel gemonteerde edits sluit perfect aan bij de wensen van de doelgroep en presteert tegelijkertijd sterk wanneer dit als betaalde asset wordt ingezet.
Platform Inzichten toonden aan dat YouTube Shorts het unieke bereik effectief vergrootte. De uitbreiding naar TikTok bleek zeer kostenefficiënt voor het genereren van verkeer met minimale investering. De gelaagde content aanpak op de Meta-platforms zorgde voor aanzienlijke aantallen weergaven op de landingspagina’s met hoge engagement rates.